20 Haziran 2016 Pazartesi

Türk Tarih Eğitimi

Okullar, ders program ve kitapları devletlerin rejimleri, eğitim felsefeleri, hükümetlerin eğitim felsefeleri, eğitim sisteminin yapısı Türk eğitim sisteminin başlıca konularını kapsamaktadır. Bir milletin eğitim tarihi öğretimin farklılığıdır. Halk eğitimi, eğitim kurumları çocuk oyunları gibi konular Türk eğitim tarihinin yapısını göstermektedir. Türk eğitim tarihine şairler, yazarlar her dönemde katkı sağlamışlardır. Türk eğitim tarihi diğer tarih alanları gibi oldukça geniş bir halkası vardır. Bu halka Türk toplumları ile başlar ve günümüze kadar gelir. Hukuk kurallarının dağınıklığı kodifikasyonla önlenmeye çalışılmıştır. Türk eğitim kaynaklarını düzene koymaya yardımcı olmuştur. Ankara Milli Kütüphanesi, Türk Tarih kurumunun kütüphanesi, TBMM arşivi bu alandaki kaynaklara öncülük etmektedir. Osman Nuri Engin, Yahya Akyüz, Yasin Yılmaz, Fahri Unan ve Aziz Berker gibi isimler bu alanda çalışmış ve uzmanlaşmış kişilerin başında gelmektedir. Bu alanda çalışmak isteyen kişiler Osmanlıca bilmesi gerekmektedir. Ayrıca çalışan kişinin konusuna göre İngilizce ve Rusça gibi evrensel dillerde bilmesi gerekmektedir. Her şeyi bir kenarı koyduğumuzda herkes bu alanda sorumlu davranmalıdır. Çünkü tarih bir milletin temel yapıtaşını oluşturmaktadır. Herkes sorumluluk sahibi olmalıdır. Bu alanda çalışacak kişiler tarihten önce eğitim bilimleri konularına hâkim olmalıdır. Sözlü ve yazılı araştırma yapmalıdır. Bu alanda herkes kendi çalışma yöntemini bularak çalışmalıdır. Bu alanda çalışırken severek yapmalıyız. Aşk ile yapmalıyız. Sistemli çalışarak büyüklerimizin tecrübelerinden yararlanmalıyız. Bu alanda özgün olmalı ve sistemli çalışmalıyız. Farklı sosyal konularda da çalışarak verimliliği en üst düzeye çıkarabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder