20 Haziran 2016 Pazartesi

Tarih Eğitimi

Tarih eğitimi, ilkokulda sosyal bilgiler dersi ile başlayan lisede tarih ve inkılap bilgisi dersleriyle devam eden ve üniversitede son bulan geniş yelpazeli bir eğitimdir. Günümüzde bilgisayar ve internetin yayılmasıyla tarih eğitimi film ve dizilere de geçmiş insanlarda merak uyandırmıştır. Böylelikle okul sıralarda kalmayıp ilerleyen yaşlarda da insanların ilgisini çekmek için çabalar verilmektedir. Tarih eğitimi, daha çok pedagojik bir eğitim olup çocuk yaşlardan itibaren verilmelidir. Tarih eğitimi verilirken öğretmen, öğrenci, müfredat programı, ders kitapları ve yardımcı kitaplar ışık tutmaktadır. Bu alanda ve Türkçe dilinde Ali Reşad, Ahmet Refik, Çağatay Uluçay ve Faik Reşit Unat gibi tarihçilerin yazıları vardır. Tüm bu isimler bir tarih bilinci vermek için kaynaklar oluşturmuş ve uzun çabalar vermişlerdir. Bu alan da çalışan usta isimleri Türk ve yabancı olarak ayırmak mümkündür. Örneğin İhsan Sungu ve Mustafa Çağatay Uluçay Türkçe kaynaklar oluşturan kişilerdir. Paul Klapper, Rolla Milton Tyron, Roanld Evans ve Henry Johnson gibi isimler ise yabancı tarihçilere örnek olarak verilebilir. Bu alanda emek veren tarihçilerin bir ayağı da sürekli olarak okullarda olmalıdır. Öğrencileri ve dersleri sentez etmeli ona göre devam etmelidir. Tarih eğitiminin metodolojisi pedolojiden geçmektedir. Bilimsel olarak araştırma tekniklerini iyi sentez etmelidir. Bu tarih dalı eğitime daha yakındır. Eğitim bilimlerinden farklı olarak tarih eğitimcisi tarihsel, felsefik ve sosyolojik çalışmalara da önem vermelidir. Bu alanda çalışmak isteyenler tarihse bilginin doğasını ve metodolojisini iyi kavramalıdır. Tarih eğitimini diğer dallardan ayrıştırmamalı onları tarih eğitimine uygun hale getirmelidir. Eğitim alanında iyi çalışmalar yapmalıdır. Alandaki Türkçe ve yabancı kaynakları iyi takip etmeli ve buna göre çalışma sürdürmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder